basinnieuwzeeland.reismee.nl

Mijn eerste week in Nieuw-Zeeland

Ondertussen zit mijn eerste week in Nieuw-Zeeland er al weer op en ik kan jullie vertellen dat die erg goed bevallen is.

Mijn eerste dag in Nieuw-Zeeland heb ik samen met mijn nog Nederlandse groep rustig aan gedaan. We zijn lekker bijgekomen van de reis, hebben bekekenwat we eventueel de komende dagenwillen gaan doenen in de avond gekookt met z’n vieren.

De volgende dag nodigde een Engelse kamergenoot ons uit om met hem mee te wandelen naar een van de heuvels (genaamd Mount Eden)in Auckland waar je een prachtig uitzicht hebt over de stad (en dat hadden we ook). Het was een erg mooie, gezellige, maar toch ook wel vermoeide trip van 15km als je net in Nieuw-Zeeland bent. Die avond wilden wij daarom dus ook ‘simpel’ even eten bestellen, maar eerst zijn weop bed gaan liggen. Niet wetende dat we in slaap zouden vallen, die nacht wakker werden en maar besloten om lekker verder te gaan slapen.

De volgende dagen heb ik o.a een orientatiedag gehad met info over mijn avontuur in Nieuw-Zeeland, ben ik samen met iemand van onze Nederlandse groep naar een shoppingmall in Auckland geweest en deden we met onze groep mee met een bingoavond in een club. Met leuke prijzen zoals; gratis bier, gratis shots, een private room voor een nacht en een geldbedrag als hoofdprijs. Verder waren er ook nog opdrachten bij bepaalde nummers (zoals bijvoorbeeld bij het getal 9 voor de Duitsers onder ons Nein, Nein, Nein te roepen en bij het getal 18 Cheers everybody te roepen) en als je die als een van de eerste uitvoerde kreeg je daar ook nog een prijsje voor.

Verder ben ik een dag met 3 Engelse een auto gaan huren en zijn we richting een heel mooi meer in Taupo gereden. Het was een stukje rijden, maar het was een mooie rit langs de natuur hier en bij het meer hadden we een prachtig uitzicht.

Dit weekend doe ik mee aan een excursie. Ondertussen heb ik met die excursie de haka (erg populair in Nieuw-Zeeland) gedaan zien worden en zijn we richting de Bay Of Islands vertrokken. Hier heb ik vannacht op een boot geslapen,een overnight cruise. Wij(degene die dezeexcursie volgen)zijn op de boot gaan paintballen, waarbij je niet op elkaar, maar op bepaalde dingen in het water moest schieten. We hebben vis gevangen en dit werd voor ons gebakken met verdervlees, pasta, rijst & salade erbij. Ook zijn we in het donker gaan kajakken wat een speciale ervaring was. De donkere kleur in het water gaf namelijk licht als je er met je peddel in bewoog, wat ik nog nooit gezien had.

Nu ben ik van plan om te gaan hardlopen (ook even blijven sporten en boys ik zal het mooie shirt dat jullie mee hebben gegeven aan doen) om morgen nog van mijn laatste dag van de excursie te genieten en daarna terug te keren naar Auckland.

(Mochten jullie foto’s willen zien, zijn die onder het kopje ‘foto’s’ op mijn blog te vinden voor degenedie dat niet gezien heeft).