basinnieuwzeeland.reismee.nl

De feestdagen

Ten eerste een Happy New Year allemaal! Dat iedereen maar een gezond en gelukkig 2018 mag krijgen.

Ik heb hier erg genoten met de feestdagen, maar voordat de feestdagen aanbraken ben ik eerst nog een aantal keer gaan werken, want ja er moet natuurlijk ook geld verdient worden.

Na mijn verjaardag op 18 december ben ik dus weer verder gegaan met werken en heb ik een aantal leuke dagen gehad met mensen uit mijn hostel. Zo had ik samen met een andere jongen uit het hostel het idee om met zijn alle te gaan eten, waarbij iedereen een gerecht uit zijn eigen land maakte. We hadden veel gerechten uit Duitsland, een gerecht uit België, een gerecht uit Engeland een gerecht uit Thailand, uit Afrika en hutspot uit Nederland :) Het was een hele gezellige avond met veel diverse gerechten en genoeg eten.

Helaas was ik in de periode tussen mijn verjaardag en kerst ook een dag niet lekker. Ik werd wakker in de ochtend en voelde mij erg vermoeid. Ik besloot toch om te gaan werken, maar na 1uur werk ben ik al naar de auto toe gegaan om daar in te gaan liggen. Ik had last van mijn hoofd en van mijn buik. Ik ben die middag meteen mijn bed ingedoken en in de avond op tijd gaan slapen. Helaas was dit mijn minste dag van mijn reis.

Maar goed gelukkig bleef het maar bij een dag en zulk soort dagen kunnen er ook tussen zitten. Ik was blij dat ik met kerst in ieder geval weer beter was.

Zo ben ik 24 december met een groep uit mijn hostel naar het strand gegaan en jawel een dag voor kerst lekker in de zee gezwommen. Met kerstavond maakten we een kampvuur op het strand en hebben we een film in het hostel gekeken.

Eerste kerstdag ben ik met Sam & Lars teruggegaan naar een hostel in Napier waar we al eerder hebben geslapen. Hier ontmoete wij de andere groep weer waar wij al een aantal dagen mee hadden opgetrokken. We hielden een Secret Santa met elkaar, in de avond was er een kerstbuffet en zijn we een spel gaan doen.

Op Boxing Day (tweede kerstdag) kreeg ik nog een leuk cadeau van de kerstman & vrouw uit Nederland :) Deze dag waren er ook veel kortingen in de winkels hier in Napier, dus heb ik een nieuwe korte broek gekocht. Dit past gelukkig nog in mijn backpacktas. Ook ben ik met Sam & Lars naar een ander hostel in Napier gegaan waar we tot 30 december verbleven.

30 december zijn we namelijk met een groep van 14 man naar de hoofdstad Wellington vertrokken om hier nieuw jaar te gaan vieren. We hebben met zijn alle voor 3 nachtjes een huis gehuurd en ik kan zeggen dat ik daar echt een top tijd heb gehad. Mooie kamers, een jacuzzi, heel veel gezelligheid en een mooi feest met nieuw jaar.

New Year’s Eve zijn we gezamenlijk in het huis gaan eten. Rond 9u hadden en we 2 taxi’s besteld en zijn we het centrum van Wellington ingegaan. We hebben bij de Harbour naar vuurwerk gekeken en daarna zijn we een aantal clubs in gegaan, wat een gezellige avond is geworden. Heel speciaal om is een keer de eerste te zijn met de jaarwisseling.

Natuurlijk heb ik ook contact gehad met de mensen uit Nederland. Zo heb ik met de feestdagen gefacetimed met mijn beide opa’s, mijn oma, een paar van mijn vrienden, mijn ooms en tantes, mijn nicht en natuurlijk met mijn ouders en zus. Ook heb ik hele leuke berichten van familie, vrienden, oppasadressen en andere kennissen gehad. Heel leuk om ze bijna allemaal rond deze periode gesproken/gezien te hebben.

2 januari ben ik weer teruggegaan naar Napier met 4 andere van de groep. Ik heb hier al weer contact gemaakt met 2 andere jongens uit mijn hostel en met hun ben ik naar onze werkplek gereden. Ik heb zelf ook mijn eerste kilometers in het buitenland erop zitten. Het ging goed, ook al gebruikte in mijn ruitenwissers soms wel als ik mijn richtingaanwijzer wilde gebruiken. Toch even wennen dat links rijden.

Ik heb echt een top tijd gehad met deze groep en ben heel blij dat ik met hun mijn verjaardag, kerst en oud & nieuw heb kunnen vieren. Je bouwt dan toch een band met elkaar op en ik heb hier echt heel erg van genoten.

Nu is mijn plan om nog 1 of 2 weken te blijven werken en daarna weer verder rond te gaan trekken op het Noordereiland van Nieuw-Zeeland.

Reacties

Reacties

Nienke

Hi! Maak er maar een heel mooi jaar van!! En je bent aardig op weg zo te lezen.
Leuk on je te volgen. Pluk ze nog even!
Groetjes, Nienke

Liesbeth

Jeetje Bas,wereldreiziger,wat mooi om dit alles te kunnen beleven. Fijn dat je snel beter was.Zou zeggen,,,werk ze,en dan weer mooie reizen maken. Kus van Anton en mij

Monique

Superleuk allemaal Bas!! Geniet ervan!!

petra en Co.

Wat bijzonder om zo de feestdagen te mogen vieren, dit zal je niet snel vergeten.
Hier was het regen en veel nattigheid.

Succes met werken en daarna weer heerlijk verder trekken.

Succes !

Margreet

Bas wat beleef je veel in korte tijd.
Al zoveel nieuwe leuke contacten.
En fijn dat de feestdagen en je verjaardag echt een FEEST waren.
Blijf lekker genieten!

De Zijdebossen

Ha Bas, dat klinkt allemaal superleuk aan de andere kant van de wereld. Wij zaten in de sneeuw en jij in de zon, best apart. Geniet nog even lekker daar, spannend wat de toekomst gaat brengen. Binnenkort natuurlijk je paps en mams op bezoek....time flies.

Mathilde

Happy New Year Bas! Leuke uitstapjes allemaal. En gelukkig geen enge ziektes en gewoon weer fit. Take care.

Nannet

Lieve bas wat fijn om te horen dat je het naar het zin hebt.geniet er lekker van,maar dat doe je zeker gegund. Heel veel liefs van mij xxxx

sonja

Lieve Bas, wat word ik blij van al jou mooie verhalen en avonturen.
En nog een baan erbij, naast het bessen plukken, doe je goed. Wat een chique hotel/restaurant zeg waar je dit weekend ben begonnen.
Nog 5 weken en dan kan ik je weer lekker zien , ik kijk er naar uit!
dikke kussen, mama

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active