basinnieuwzeeland.reismee.nl

Mijn eerste lift en nog een paar dagen in Napier

Zoals ik in mijn vorige blogverhaal schreef ben ik momenteel aan het werk in Napier. Dat heb ik de afgelopen weken nog aardig wat keren gedaan om zo nog wat geld te verdienen voor ik weer verder rondreis in Nieuw-Zeeland.

De afgelopen weken heb ik het blauwe bessen plukken een beetje achter mij gelaten. Ik heb besloten om dit nog een paar keer te gaan doen, maar voornamelijk ben ik veel in de keuken van het Emporium restaurant gaan werken. Toch heb ik wel mijn eerste lift hier in Nieuw-Zeeland naar mijn werkplek weten te regelen. Normaal gesproken reed ik altijd met Lars en Sam mee, maar zij zijn nu op het Zuidereiland. Hierna huurde ik samen met 2 andere jongens uit mijn hostel een auto om naar het fruitplukken toe te rijden, maar een van hen is ook verder gaan trekken en de ander heeft net als ik er een andere baan bij. Vandaar dat ik niet besloot om alleen een auto te gaan huren, maar liftend naar mijn werkplek te gaan. Gedurende mijn heenweg kon ik het eerste deel meerijden met iemand uit mijn hostel, die mij op de hoofdweg afzette. Hier startte mijn eerste lift avontuur en voor ik het wist, na een minuut of 2 was daar al de eerste auto die voor mij stopte en mij verder bracht richting mijn werkplek. Helaas had ik nog een andere lift nodig om daar te komen, maar ook deze keer was er na 2 minuten weer een auto (een andere backpacker die daar ook werkt) die mij naar mijn werkplek kon brengen. Je zou denken een goede ervaring dus, maar goed ik moest ook nog terug zien te komen. Terug heb ik namelijk eerst 5 a 10 minuten gewandeld om op een rustige weg met weinig verkeer uit te komen. Hier stond een busje met een man uit India die aan het werk was. Ik vroeg hem of hij mij naar de hoofdweg kon brengen, want anders zou ik nog aardig wat minuten daarvoor moeten lopen. Dit was geen enkel probleem dus hij bracht mij naar de hoofdweg. Daar eenmaal liftend langs de weg reden alle auto vrolijk door. Na 5 minuten was er een auto die er net als de voorgaande auto's ook zo over dacht, maar een paar meter verder op stopte deze toch. Een jongen stapte uit een schreeuwde mijn naam, dus ik loop daar heen en bleken dat bekende te zijn van mijn vorige hostel in Hastings. Zij wilden naar het strand in Napier en waren zo vriendelijk om mij precies voor mijn hostel terug te brengen. Mijn eerste lift ervaring is dus goed bevallen.

Wat ik dus al zei, ik heb met name veel in het restaurant gewerkt. Het is soms hard werken, maar wel gezellig met collega's om mij heen. Zo komt een van mijn collega's uit Sri Lanka, waar ik afgelopen zomervakantie met mijn ouders en zus ben geweest en heb ik heel leuk met hem daarover kunnen spreken en wat foto's kunnen laten zien. Gelukkig hoefde ik ook niet alleen maar af te wassen. De laatste paar dagen was ik ook bezig met aardappels en komkommers schillen en kip en paprika snijden, wat toch voor wat afwisseling zorgt. Ook heb ik de afgelopen 2 dagen iemand in moeten werken, wat ik vanavond ook weer moet doen. Als het goed is zal een van deze personen mijn plaats overnemen als ik dinsdag Napier ga verlaten.

Zoals ik in mijn vorige blog ook schreef, heb ik geholpen met de levering van biertonnen. Dat heb ik de afgelopen weken ook 2 keer kunnen doen, en jawel, beide keren heb ik er weer een giftcard van $50 voor gekregen, die ik beide keren weer voor $50 cash heb weten te verkopen. De laatste keer kwam ik zelfs zo leuk in gesprek met de mensen aan wie ik die kaart verkocht, dat ik er zelf een adres in Londen aan over heb gehouden (mocht ik daar ooit weer eens heen gaan, kan ik deze mensen daar bezoeken :) ).

Ik heb veel gewerkt de afgelopen weken, maar natuurlijk ook wel ontspanning gehad, ik ga niet alleen maar werken natuurlijk. Ik heb weer een aantal keer langs het strand in Napier hardgelopen en had er zelfs een keer zoveel zin in dat ik maar besloot het voorbeeld van mijn vader en oom te volgen, dus heb ik hier de halve marathon gelopen. Het was zwaar en warm, maar ben toch stiekem wel een beetje trots dat ik hem heb uitgelopen. Ik ben voor het eerst in Nieuw-Zeeland naar de kapper geweest en ook al is deze natuurlijk niet zo goed als mijn tante, ik ben er gelukkig tevreden mee. Ik heb de Australian Open een beetje gevolgd en natuurlijk afgelopen weekend om 2:30 met mijn ouders gefacetimed om Ajax-Feyenoord te kijken, wat ik een leuke wedstrijd vond om te zien, met een mooi resultaat.

Ik zal hier in Napier vanavond en morgen nog 2 dagen in het restaurant gaan werken, om zaterdag, zondag en maandag nog even van 3 vrije dagen te kunnen genieten. Daarna is het dinsdag weer tijd om Napier na zo'n 2 maanden te gaan verlaten en mijn avontuur te vervolgen. Ik kijk er heel erg naar uit om weer meer van het land te gaan zien, al is het ook wel jammer om Napier te vertalen. Ik heb hier toch 2 hele mooie maanden gehad met heel veel leuke mensen om mij heen.


Reacties

Reacties

Monique

Gaaf wat je allemaal meemaakt Bas, maar toch ook super vet om weer verder te trekken!!! Pim zit momenteel voor een klus van 3,5 week op een luxe jacht voor de kust van Chili en vertrekt volgende week naar Antarctica. Ook een hele ervaring .... Ontzettend veel plezier in NieuwZeeland en ik vind het erg leuk om je verhalen te lezen!!

Jacqueline D M

Hoi Bas, Wat een mooi verhaal weer! En leuk dat je zo veel verschillende mensen ontmoet, zelfs een adresje in Londen overhoudt! Geweldig- moet je gaan doen hoor :) Binnenkort komen je ouders he? Veel plezier samen!

Liesbeth

Hee kerel. Mis je. Wat een prachtige verhalen. En ja, niemand kan jou haar beter knippen dan je eigenste tantetje. Daar hebben gij gelijk in. Ga nog lekker genieten mijn knul,en hoop dat je inmiddels toch Engels spreekt. Als je terug bent,spreek je vloeiend Engels. Ben er van overtuigd. Dag lieverd tot op de app. KOESSIESS.

Anita den Boer

Ha Bas, leuk om je verhalen te lezen, ik moest lachen om je lift ervaring. Ik hoor je moeder al lachen. Fijn dat je kapsel bevalt, anders had tante Liesbeth even over moeten vliegen, haha. Heel veel plezier en bijna komen je ouders! Wat zal dat leuk zijn om met z'n drieën een poosje op te trekken en bij te praten. Je moeder zit de weken al af te tellen..... Kijk je er al naar uit?

Nannet

Prachtige verhalen! Wat zal jij genieten zeg!alleen over het liften dat vind ik maar helemaal niets! Nou jongen nog heel veel plezier en een dikke kus van mij xxxxx

Sonja

Lieve Bas,

Wat geniet ik enorm van al jou mooie verhalen. Heel leuk geschreven.
Ook al weet ik alles al, want je houdt ons goed op de hoogte.:-)
Het werk zit erop Bas....nu nog 3 dagen in Napier en dan weer verder reizen.
Nog 3 weken en dan zien wij elkaar weer..ik kijk er onwijs naar uit.
Dan gaan we in het restaurant Emporium wel lekker uiteten, dan zie je je leuke collega's weer even terug.
Ik moet idd lachen om je lift avontuur...Dit deed je moeder ook hoor vroeger:-)
Het blijft natuurlijk spannend. Lieve Bas, blijf genieten!
Dikke Kus, mama.

petraq

Hai Bas

Prachtig weer om te lezen,,,, oh oh het lift verhaal, als t maar bij deze trip blijft dat je dat doet haha.

Lekker genieten maar dat doe je zeker.. leuk vooruitzicht dat je ouders er straks zijn..

Groetjes

De Zijdenbossen

Wat een leuk verhaal, waarschijnlijk is liften daar wat vanzelfsprekender dan hier in dit kleine kikkerlandje? Veel plezier met de volgende ervaringen en binnen no time staan je paps en mams op de stoep.
Groetjes, de Zijdenbossen

Wanda

Heeee Bas,

Jemig wat geniet jij ervan zeg! Gaaf hè dat het liften zo gemakkelijk gaat, wij hebben toen ook regelmatig lifters meegenomen. En jeetje effe de halve marathon gelopen ??!!
Geweldig om je foto’s te zien, ik ga ze zo ook even aan de kids laten zien.

Veel plezier weer hè!
Ps We hebben je moeder nog wat reis tips gegeven vorige week ?
Kus van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active