basinnieuwzeeland.reismee.nl

Napier verlaten en Taupo bezocht

26 januari brak na ongeveer 1,5 maand werken mijn laatste werkdag in Napier aan. Voor de laatste keer heb ik die dag in het restaurant gewerkt, om vervolgens nog van 3 vrije dagen in Napier te kunnen genieten.

Gedurende mijn vrije dagen heb ik het aquarium in Napier bezocht. Ik dacht van ja ik ben nu 2 maanden en Napier, ik heb hier zo vaak langs gelopen, misschien is het even leuk om daar binnen een kijkje te nemen, maar ik ga daar geen $21 voor betalen. Dus wat dacht Bas, ik probeer gratis binnen te komen. Ik ben naar binnen gegaan met een lulverhaal dat ik een maand zonder geld probeer te overleven en dus alles, eten, drinken en activiteiten zonder geld moet proberen te regelen. Nadat ik klaar was met mijn verhaal overlegde de 2 dames achter de balie even met elkaar en vonden ze het geen probleem. Bespaar ik toch mooi even $21 mee. Het is best een mooi aquarium en heb daar een Kiwi (typisch dier hier in Nieuw-Zeeland) gezien. Die avond hadden we nog een feest in mijn hostel, wat erg gezellig was.

Verder heb ik nog de finale van de Australian Open gekeken die Federer gelukkig heeft weten te winnen en tijdens mijn laatste dag in Napier heb ik voor de laatste keer in Napier hardgelopen. Tijdens mijn loop dacht ik aan de mooie tijd dit ik hier beleefd heb. Ik heb hier mijn verjaardag gevierd, kerst gevierd, in de afgelopen twee maanden ook nieuwjaar gevierd. Een ontzettende leuke groep om mij heen gehad en niet alleen een leuke tijd met die groep gehad, maar ook met ontzettend veel andere backpackers. Ik heb een leuke werkperiode gehad, ook al is het ook wel fijn dat die erop zit. Heel veel hardgelopen met als hoogtepunt de halve marathon die ik hier liep. Kortom ik heb twee hele mooie maanden in Napier beleefd en ik heb hier onwijs van genoten.

30 januari brak dan toch echt het moment aan om Napier na 2 maanden te verlaten. Ik vertrok samen met Leo (een andere backpacker uit mijn hostel) naar Taupo, waar ik de afgelopen 3 nachtjes en vannacht verblijf. We hebben hier de Huka Falls bekeken, wat een hele mooie waterval is die wel 282.000 liter per seconde door de rotsen heen perst. Verder zijn we die dag ook naar Orakei Karoko geweest. Hier hebben we geothermische gronden gezien, wat hele aparte kleuren en geuren heeft. Het was heel bijzonder om hier tussen te wandelen.

De volgende dag ging onze wekker om 4:00. Deze dag hebben we namelijk de Tongariro Crossing gelopen. Een wandeling van ongeveer 20km langs een vulkaan waar ook opnames voor de film Lord Of The Rings zijn gemaakt. Het was een prachtige wandeling met een mooi uitzicht op meren en natuurlijk de vulkaan. Ook hebben we ontzettend geboft met het weer. Het was niet te koud, niet te warm en het was helder genoeg om mooie foto’s te kunnen maken. Ik heb ontzettend genoten van deze wandeling en de prachtige uitzichten die ik had. Nadat we klaar waren is Leo naar een andere plaats vertrokken en ben ik met andere mensen die ik aan het eind van de wandeling heb ontmoet terug gereden naar Taupo.

Gister was het helaas een regenachtige dag, dus heb ik daar maar een chill dagje van gemaakt, wat soms ook wel lekker kan zijn. In de avond heb ik mijn opa gefacetimed, want mijn opa is vandaag jarig. Het was leuk om hem weer even gezien en gesproken te hebben.

Vandaag mijn laatste dag in Taupo ben ik gaan skydiven. Ik vond dit zo’n vette ervaring. Ik werd met een Hummer opgehaald bij mijn hostel en naar de plaats gebracht waar ik de lucht in zou gaan. Hier kreeg ik wat uitleg over de sprong en stapte ik met mijn instructeur het vliegtuig in. Ik was de eerste die het vliegtuig uit mocht springen en als je dan op de rand van het vliegtuig zit en die sprong maakt, gaat er zoveel adrenaline om in je lichaam. Ik sprong van zo’n 3600m en maakte een vrije val van rond de 20 a 25 sec. Die snelheid die ik maakte voelde heel bijzonder aan. Als de parachute eenmaal uitgaat zweef je al een vogel door de lucht heen. Ik mocht zelf ook nog even de parachute besturen wat ook wel gaaf was om te doen. Uiteindelijk ben ik weer veilig met beide benen op de grond beland. Ik vond dit zo gaaf en had zo’n mooi uitzicht over het meer in Taupo. Deze avond heb ik nog genoten van de zonsondergang aan het meer in Taupo en morgen zal ik Taupo weer verlaten, om mijn reis verder te gaan vervolgen.

Reacties

Reacties

nienke

Hi Bas,

Wat een gave tijd weer voor je. Super zo'n sprong uit een vliegtuig, vast een enorme ervaring! Heel veel plezier met het vervolg van je reis!

Groetjes, Nienke

Petra

Jeeeeeee Bas wat weer ontzettend leuk om te lezen. Zoveel mooie , bijzondere en afwisselende dingen die je doet, super, wat n ervaringen allemaal.

Je zal als je weer in NL bent weer moeten wennen.;-)

Groetjes en ik blijf t zeggen, Geniet !!

Anita den Boer

Zó Bas, wat gaaf en onwijs stoer van je om uit zo'n vliegtuig te springen. Zag aan je gezicht op de foto's die je moeder stuurde dat je onwijs genoot. En trouwens wat lijk je dan op je vader. Mooie ervaring rijker!

Monique

Hee Bas, je bent ook precies je moeder hè, wat binnenkomen gratis betreft?
Gaaf hè , parachute springen; heeft Bob in Zuid-Afrika en Mexico gedaan. Ik zou het niet durven!!!!!! Veel plezier!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active