basinnieuwzeeland.reismee.nl

Rondtrekken

3 februari heb ik Taupo dus verlaten en ben ik gaan liften naar Waitomo toe wat een afstand is van ongeveer 150km. Ik had hiervoor 4 auto’s nodig, waarvan een van hen een hele vriendelijke oudere man was. Hij was een soort gids die onwijs veel vertelde over de omgeving waar wij reden en zette mij af bij een supermarkt, zodat ik nog wat producten in kon slaan, aangezien er in Waitomo geen supermarkt is. Ik heb in Waitomo de Caves (grotten) met Glowworms bekeken. Dit zijn een soort wormen die onder de grond leven en licht geven. Bij de foto’s die ik plaats is hier een beter beeld van te zien, ook al was het te donker om zelf foto’s te maken, het was wel een mooi gezicht.

De volgende dag ben ik van Waitomo naar Tauranga gaan liften wat ook een afstand is van ongeveer 150km en waar ik 3 auto’s voor nodig had. Hier heb ik een aantal dagen verbleven en heb ik na ongeveer 1,5 a 2 maanden weer eens met een Nederlander opgetrokken. Ik ben samen met hem naar Mount Maunganui geweest (een berg van 232m hoog met een mooi uitzicht over de stad Tauranga). Deze zijn we op proberen te rennen, wat toch nog wel pittig was. Met name de trappen die je constant op rent, maar goed het was wel een goede training en toen we boven kwamen hadden we een erg mooi uitzicht over de stad en de zee.

Ook ben ik in Tauranga naar Theo & Gerda geweest. Theo heeft vroeger samen met mijn opa Anton in het koor gezeten. Het plan was om om 10:00 bij hun op de koffie te komen en even gezellig met ze te kletsen. Ze hadden ook bezoek uit Nederland, Yannick van 23 met zijn moeder. Hele lieve en vriendelijke mensen en ook Yannick en zijn moeder waren ontzettend aardig. Yannick ging die middag met zijn moeder samen naar de Hobbiton toe, de plek waar de film Lord Of The Rings en The Hobbit is opgenomen. Ze vroegen of ik ook met ze mee wilden en aangezien ik zeker nog graag naar die plek toe wilde, wilde ik graag met ze mee. Ontzetten leuk en lief dat ze mij mee namen en ik vond het ontzettend leuk om op de filmset rond te lopen. Ik herkende zoveel plekken uit de film en het is zo leuk om dit te zien. Ook was het erg leuk om dit met Yannick te kunnen delen, aangezien hij ook de film heeft gezien. Onderweg terug naar Theo & Gerda zijn we nog naar de McLaren Falls geweest, wat een erg mooie waterval was om te zien. In de avond kwamen wij weer terug bij Theo & Gerda waar ik ook nog eens mee mocht eten. In de avond bracht Theo mij ook weer netjes terug bij mijn hostel. Het was onverwachts een ontzettende leuke dag met hele leuke mensen om mij heen en ik vond het erg leuk om Theo & Gerda te ontmoeten.

Verder ben ik nogmaals Mount Maunganui opgerend en na een paar dagen Tauranga ben ik met 2 kamergenoten via de bus vertrokken naar Whitianga. Helaas regende het de afgelopen 3 dagen, waardoor we niet heel veel konden doen. Toch zijn we naar Hot Water Beach geweest met wat andere mensen van het hostel, waar we het qua regen droog hebben gehouden. Het is een hele aparte en leuke ervaring om op het strand je eigen kuil te graven waar warm water bronnen uit komen. Het is ook zo apart dat dit op sommige plekken gewoon te heet is en een meter daarnaast kan het water weer te koud zijn. Uiteindelijk hadden we de perfecte combi gevonden waar je dan lekker in kan liggen.

De afgelopen dagen heb ik ook nog even gefacetimed met mijn opa die jarig was en dan is het toch weer even leuk om een deel van je familie te zien en te spreken. Ook heb ik vanmorgen nog even met Gauthier gefacetimed en volgende week arriveren mijn ouders in Nieuw-Zeeland, waarmee ik gezellig een paar dagen op zal gaan trekken.

Hopelijk knapt het weer wel op, want voor de komende dagen voorspellen ze helaas veel regen. Ondanks dat zal ik vast nog van deze week gaan genieten voordat mijn ouders in Nieuw-Zeeland zullen arriveren.

Reacties

Reacties

De Zijdenbossen

Ha Bas, wat een leuke ervaringen weer. Lachen die Hobbit tour! Nog even aftellen en dan zijn je paps en mams er al weer, wat is het voorbijgevlogen.... we zijn benieuwd naar de nieuwe ervaringen.
Krijg je nog wat mee van de olympische spelen daar??

Groetjes, de Zijdenbossen

Monique

Hoi Bas! Wat een ervaringen allemaal weer!! Wil je eigenlijk wel terug komen??

Wanda

Heeee avonturier!
Wat gaaf om al die plekken weer te zien. Wij zijn daar ( Tauranga, hotwaterbeach) ook geweest echt te gek!
Super gaaf dat je weer goede ervaringen had met liften, mensen zijn gewoon zo relaxed daar....
En jij neemt je tijd echt heel goed, want dan komen er mooie verrassende dingen op je pad!
Ik zou zeggen neem je tijd ruim, in februari 2019 kan je ook gewoon starten met een nieuwe opleiding?
Ik zou het wel weten ?

Groetjes Wanda ( en roos die naast me zit)

Kees

Super leuk om te lezen Bas. We weten natuurlijk al veel, maar het blijft leuk om je verhalen te lezen. Wat een bijzonder land, we kunnen niet wachten om je weer te zien. Gelukkig is het volgende week zover. Dikke kus van ons

Mimi

Mooie avonturen Bas! Fijne tijd met je pa en ma en hopelijk waait het niet te gek hard waar jullie zijn. Groetjes aan je ouders

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active