basinnieuwzeeland.reismee.nl

Met mijn ouders in Nieuw-Zeeland

Voordat mijn ouders in Nieuw-Zeeland zouden aankomen zijn ze eerst nog naar Singapore geweest. Ik heb die dagen nog in Whitianga gezeten om daarna mijn weg terug naar Auckland te vervolgen. Zoals jullie weten ben ik vanuit Whitianga al naar hot water beach geweest. Verder wilde ik ook nog graag naar Cathedral Cove toe. Dit is een soort grot waar je onder door kan lopen en aan de andere kant hiervan staat een mooie rots in het water, hier is ook een scène van de film Narnia opgenomen. Ik ben hier samen met een andere backpacker naar toe gegaan en het was een erg mooie plek om te zien, ik ben hier ook nog even gaan zwemmen.

Vanuit Whitianga ben ik gaan liften naar Auckland toe, wat ook deze keer weer erg soepel ging. Het voelde erg speciaal toen ik weer aan kwam in Auckland, aangezien ik hier op 10 november mijn reis begon. Ik vond het ook weer leuk om terug te keren op de plek waar ik met deze reis begon en de stad kwam deze keer ook een stuk leuker over dan de eerste keer dat ik hier aan kwam. Ik heb hier twee nachten in een hostel geslapen en ben nog de Sky Tower in geweest. Vanuit hier had ik een mooi uitzicht over Auckland heen, maar ik ga hier net als voor het aquarium natuurlijk niet voor betalen ;). Ik ben met mijn GoPro naar binnen gekomen met het verhaal dat ik een video maak waarin ik tegen een vriend van mij aan het battelen ben. Ik vertelde dat we allebei 24 uur moeten zien te overleven in een stad en dat we dit zonder geld moeten doen. We moeten dus onze eigen voorzieningen zien te regelen en natuurlijk wil ik ook wel graag wat ondernemen, dus mijn vraag is zou ik de Sky Tower mogen bezoeken. Ze dacht even kort na en vertelde mij dat ze per dag een gratis kaart weg mag geven en dat ze deze die dag voor mij overhad, dus mooi gratis de Sky Tower in geweest.

Na deze twee nachten ben ik vertrokken naar het hotel in Auckland waar mijn ouders die nacht aan zouden komen. Die dag heb ik eerst weer eens genoten van de luxe die ik had. Ik heb gebruik gemaakt van de fitness, het zwembad, Netflix op mijn kamer zonder andere backpackers in die kamer en lekker gedineerd in het hotel, maar het mooiste kwam later die avond. Rond 1:30 arriveerden mijn ouders in het hotel. Het was zo ontzettend leuk om ze weer te zien en om ze gewoon een knuffel te kunnen geven. De verhalen die we te vertellen hadden hebben we bewaard voor de dagen die we met elkaar zouden hebben, omdat het al nacht was en we ook wel lekker wilden slapen.

De volgende dag hebben we de camper opgehaald waarin we rond zouden trekken en ook zouden blijven slapen. We zijn eerst naar het noorden toegetrokken en hebben Ninety Miles Beach bezocht. Er was alleen een probleem toen we weg wilden rijden, want onze achterbanden van de camper kwamen vast te zitten in het zand. Mijn vader is toen ruimte voor de banden gaan maken door het zand eruit te graven en ik ben toen gaan rijden om de camper uit het zand te halen, wat achteraf natuurlijk wel een grappig verhaal is. Ook zijn we naar Cape Reinga, het noordelijkste punt van Nieuw-Zeeland gegaan waar twee zeeën in elkaar komen. Ik was hier al geweest, maar het blijft leuk en helemaal met mijn ouders erbij om sommige plekken weer te zien. Helaas was het erg mistig toen we aan kwamen, waardoor we helaas niks konden zien. Net toen we weg wilden rijden zei mijn moeder ineens 'kijk het trekt helemaal open'. Er zat een verschil tussen van 30min, maar gelukkig kregen we daarna wel het mooie uitzicht te zien. Terug naar beneden zijn we langs een prachtig wit strand gegaan en hebben het plaatsje Paihia in de Bay of Island bezocht. Toen we aan kwamen in Paihia kreeg ik een berichtje van Elly & Piet (de mensen bij wie ik een van mijn eerste weken in Nieuw-Zeeland heb mogen verblijven) hoe het met mij gaat en hoe ik het tot nu toe met mijn ouders heb. Ook vertelden ze dat ze momenteel in Paihia zijn. Toen ik dat las had ik meteen zoiets van wat is dit toevallig zeg. Die middag hebben we elkaar ook opgezocht en zijn we met z'n vijfen wat gaan drinken. Het was zo leuk om deze mensen weer te zien en zeker om ze ook aan mijn ouders voor te stellen en mijn ouders aan hen. Die avond ben ik lekker met mijn ouders uit eten gegaan waar je na deze maanden extra van geniet.

22 februari is mijn moeder jarig en dat moest natuurlijk ook gevierd worden. De cadeaus van mijn vader, Britt en ik zal ze in Nederland nog krijgen, maar we zijn wel heel gezellig met zijn drieën gaan lunchen om toch haar verjaardag te vieren. Ook kreeg mijn moeder nog een super leuke video van Britt en mijn opa & oma uit Nederland vandaan. De volgende dag vertrokken we naar Rotorua waar we geothermische bronnen hebben bekeken. We vonden het alle drie heel speciaal om dit te zien en genoten er alle drie van. In de avond hebben we lekker gegeten in een steakhouse en na vijf nachten niet meer in de camper geslapen. Het bed van mijn ouders sliep namelijk niet goed en ik moest kruipend mijn bed in zien te komen. Dus zijn we lekker accommodaties gaan boeken, wat we alle drie een stuk prettiger vonden.

De volgende dag zijn we via Taupo naar Napier toe gereden. De plek waar ik twee maanden van mijn reis heb doorgebracht en ik nu aan mijn ouders kon laten zien. We begonnen bij het restaurant waar ik gewerkt heb, mijn ouders vonden het erg leuk om deze plek te zien en ik werd erg leuk ontvangen toen ik in de keuken kwam. Wij zijn hier ook even gaan lunchen. Ook heb ik mijn twee hostels waar ik mijn grootste tijd verbleef laten zien en in het hostel waar ik in januari verbleef kwam ik nog veel bekende tegen wat ook weer gezellig was om te zien. Onze tweede dag in Napier ben ik samen met mijn vader gaan hardlopen wat we ook in Paihia hebben gedaan, terwijl mijn moeder bij het zwembad van de zon genoot. In de middag zijn we met z'n drieën een wandeling langs het strand gaan maken waar ik puur toeval een collega van het restaurant tegen kwam. Ik wilde een foto van mijn ouders maken en op dat moment hoorde ik iemand mijn naam zeggen, wat dus een collega bleek te zijn met wie ik samen de afwas heb gedaan. Die middag ben ik nog een ijsje met mijn ouders gaan halen en in de avond hebben we heel erg genoten van ons diner. Mijn vader had een Indisch restaurant uitgezocht waar we hebben genoten van een heerlijke rijsttafel. Het was zo gezellig, allemaal kleine gerechten, gezellige gesprekken en leuk met elkaar, we genoten er alle drie ontzettend van.

Het plan was om die dag daarna eigenlijk gedag te zeggen, maar ik had besloten om met mijn ouders terug te gaan naar Auckland en vanuit daar naar Welington toe te vliegen. Zo konden we nog 2.5 dag langer met elkaar zijn. We zijn vanuit Napier naar Taupo toe gereden waar we genoten hebben van het uitzicht over het meer en we zijn naar watervallen geweest. Ook zijn we langs Tauranga gegaan waar ik met mijn vader samen Mount Maunganui voor een deel heb beklommen. Dit deden we voor een deel, omdat het niet heel warm was die dag en wij dus een lange broek aan hadden, wat tijdens de klim toch iets te warm bleek te zijn.

Onze laatste dag zijn we teruggereden naar Auckland om nog een nacht in het hotel te overnachten. We hebben de camper afgeleverd en zijn onze laatste avond de stad in gegaan. Hier hebben we een mooie gezellige laatste avond met elkaar gehad. We hebben nog wat meegekregen van de Volvo Ocean Race die deze periode langs Auckland kwam en zijn gezellig met elkaar uiteten gegaan. Na het eten zijn we naar de Sky Tower gelopen, zodat mijn ouders deze ook van onder konden bekijken en heb ik ze mijn eerste plek waar ik aan kwam op 10 november laten zien.

De volgende dag zijn we na het ontbijtbuffet met elkaar naar het vliegveld gegaan. Mijn ouders vertrokken namelijk naar Sydney, waar ze nu vier dagen aan het genieten zijn en ik vertrok naar Wellington waar ik vier dagen blijf.

Op het vliegveld was het na deze mooie en gezellige dagen helaas weer tijd om afscheid te nemen van elkaar. Ik heb ontzettend genoten van de tijd met mijn ouders en ben heel blij dat ze deze kant op zijn gekomen. Ook al was de camper niet altijd even praktisch en hebben we dus ook wat accomodaties geboekt, wat we alle drie ook wel fijn vonden, het was super leuk met elkaar. We hebben hele leuke gesprekken gehad en ik heb al mijn verhalen aan mijn ouders kunnen vertellen en mijn ouders hun verhalen aan mij. Ik heb genoten van het uiteten gaan met elkaar, de plekken die ik aan hun kon laten zien, dat we Elly & Piet nog tegen kwamen en natuurlijk gewoon het samen zijn met mijn ouders. Het was echt top en ik ben erg dankbaar met zulke ouders.

Zoals ik zei blijf ik nu vier dagen in Wellington en vertrek ik 5 maart naar het Zuidereiland toe, waar ik nog twee maanden van Nieuw-Zeeland zal gaan genieten voordat ik een maand naar Australië vertrek.

Reacties

Reacties

Liesbeth

Wat geweldig allemaal Bas. Neem het er maar van. Volgende keer gaan we samen. Misschien Antarctica??? Wel koud . Misschien kom jij nog op een beter idee.???

Nienke

Hi Bas,
Wat zullen jullie genoten hebben met elkaar!! Leuk dat je mij mee laat genieten van je avonturen.
Veel plezier weer de komende tijd!
Groeten, Nienke

petra en co

Jeeeeeee Bas , wat ontzetttend leuk om te lezen! Wat bijzonder.
Ontzettend gaaf om je ouders te laten "proeven" hoe jij je leven daar nu hebt, ze zullen trots op je zijn!
Al deze ervaringen zijn zooo ontzettend gaaf, ben benieuwd of je nog kan wennen straks hier in Nederland ;-).

Ik denk dat de tijd voor je voorblij vliegt, op de helft alweer.. nog lekker genieten en succes met alles wat op je pad komt !!

groetjes uit Woerden

Mama

Lieve Bas,

Wat heb jij t allemaal mooi geschreven. Fantastisch om het terug te lezen. Wij hebben super genoten samen met jou. Zo leuk om te zien waar jij allemaal bent geweest. We genieten nog steeds na. Lieve Bas, geniet deze laatste 3 maanden enorm en wij genieten nu vn Sydney. Zeer grote stad en vandaag erg warm , maar heerlijk. De Boottour langs alle baaien n aanrader. Dikke kus mama.

Britt

Wat super leuk om dit te lezen Bas. Super dat je het leuk hebt gehad met papa en mama. Wat beleef jij mooie avonturen zeg. Geniet er nog maar van. Dikke kus van je zusjeeee xxxxx

Astrid

Hoi lieve Bas.
Ik reageer niet altijd, maar lees wel al je verhalen !
Liften lijkt mij wel spannend.
Marathon uitgelopen knap.
Mooie verhalen verzonnen om gratis binnen te komen. Van wie heb jij dit ???
Bij Theo en Gerda geweest.
En wat geweldig met je ouders en dan met de camper vast komen te zitten ?
Ik denk dat je ouders van de zomer met de camper op vakantie gaan ???
Ik wens jou nog heel veel plezier op het Zuidereiland ???

Jacqueline Du Moulin

Was weer leuk te lezen! Fijn , met je ouders zo!
veel plezier nog!

De Zijdenbossen

Super gaaf Bas!! Via gau blijven we natuurlijk altijd goed op de hoogte! Zo leuk met je ouders, heel speciaal hoor!!! Geniet nog lekker daar!!

Mathilde

Wow wat een prachtige verslagen weer. Nog gefeliciteerd met je lieve mams! Verdikkie bijna een maand te laat.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active