basinnieuwzeeland.reismee.nl

Werkperiode, Milford Sound & Dunedin

Na 17 dagen in Te Anau aan het werk geweest te zijn zitten mijn werkuren er voor mijn reis alweer op. Ik heb een leuke 2,5 week gehad, waarin ik zo’n 115 uur heb gewerkt met gezellige huisgenoten in het hostel om mij heen en leuke vriendelijke collega’s in het restaurant. Ik vond het fijn om weer even een wat langere tijd op een plek te verblijven en wat langer met dezelfde mensen om te gaan, ook al is deze 2,5 week weer voorbij gevlogen.

Natuurlijk heb ik niet iedere dag gewerkt en zaten er ook genoeg vrije uren tussen.

Zo ben ik een van die dagen naar Milford Sound toe gegaan en heb ik daar een cruise tocht gedaan. Een prachtige toch door het Fiordland met heel veel mooie watervallen, doordat het weer die dag slecht was, wat dus deels positief was. Je kon er ook nog voor kiezen om terwijl we onder een waterval doorvaarden op het dek te gaan staan en het frisse water over je heen te krijgen, wat erg leuk was om te zien, maar toch bleef ik liever warm en droog. Verder ben ik weer lekker wat kilometers gaan hardlopen en doordat het hier zo langzaam aan herfst en winter begint te worden is er sneeuw op de bergen te zien, wat tijdens zonnige dagen een schitterend gezicht was.

Ik heb leuke dagen met mijn huisgenoten gehad en heb ondanks dat ik er maar 2,5 week was een leuke kaart van ze meegekregen die ik tussen de foto’s zal zetten voor degene die dat willen zien. Verder hebben we nog een afscheidsavond gevierd waarbij we een beerpong toernooi tegen elkaar gespeeld hebben.

Na deze (werk)dagen heb ik mijn reis weer vervolgd en ben ik 15 april aangekomen in Dunedin. Een leuke stad waar ik 3 nachtjes verblijf en zo dus mijn laatste nachtje ga slapen. Toen ik aan kwam ben ik meteen naar een restaurant toe gegaan om vanuit daar de Formule 1 te kijken en lekker wat te gaan eten. Gisteren en vandaag ben ik lekker door de stad heen gelopen en langs veel plekken gegaan. Zo ben ik naar het Otago museum, Settlers museum, public art gallery, railway station en de kathedraal van Dunedin gegaan. Ook ben ik door de University wijk van Dunedin heen gelopen en was het erg leuk om veel studeren in de zon met hun laptop aan het werk te zien. Ik ben alleen benieuwd hoe ik hier over een paar maanden zelf over denk ;). Verder heb ik vandaag de (als het goed is) steilste straat van de wereld beklommen (Baldwin Street). Een 350 meter lange weg die op het steilste punt een stijgingspercentage van 35% heeft. Deze avond ben ik ook weer lekker uiteten gegaan, maar deze keer weer eens gratis en ook nog eens onbeperkt, want jawel dit was in een buffetrestaurant. Daarna heb ik mijn vluchten en accommodaties in Brisbane & Melbourne geboekt waar ik beide zo’n 6 dagen ga verblijven en waardoor ik qua accommodaties alles in Australië vast heb staan.

Morgen zal ik Dunedin gaan verlaten en richting Oamaru vertrekken, wat zo’n 1,5u noordelijker ligt. Het voelt best apart dat ik nog maar twee weken van mijn reis in Nieuw-Zeeland door ga brengen en ik besef ook dat ik nog extra van deze laatste twee weken moet genieten.

Reacties

Reacties

Liesbeth Verlaat

Wat gaaf weer. Jij maakt zoveel mee. Heerlijk. Wordt nu wel tijd dat je naar huis gaat vind ik. En waarom?????Mis je.Geniet lekker.Kus

Sonja

Wauw, wat gaaf wat jij allemaal mee maakt. Ik word er zo blij van. Hoe krijg je het weer voor elkaar, gratis eten van een buffet haha. Leuke teksten staan erop de kaart. Ja Bas, nog maar twee weken in Nieuw Zeeland, wat gaat het toch snel..Geniet er nog volop van. Dikke kus.

Astrid

Super om je verhaal weer te lezen.
Het zal inderdaad vreemd zijn om Nieuw Zeeland te verlaten

Astrid

Maar je gaat nog naar Australië.
Nou lieve Bas geniet nog even maar het einde is in zicht. ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active