basinnieuwzeeland.reismee.nl

Sydney

30 april heb ik dus na zo’n zes maanden tijd Nieuw-Zeeland verlaten en ben ik door Catherina naar het vliegveld in Christchurch gebracht. Ik ben met een prima vlucht en heerlijke extra beenruimte, wat voor mij natuurlijk wel fijn is, naar Sydney toe gevlogen.

Mijn eerste dag in Sydney ben ik lekker door de stad heen gelopen. Zo ben ik naar Darling Harbour, de Harbour Bridge, de Opera Houses en de Botanical Gardens van Sydney geweest en heb ik daar heerlijk rondgelopen en lekker van het uitzicht genoten. Ik vond het ook wel fijn om weer met wat warmere temperaturen buiten rond te lopen.

Toevallig ben ik tijdens met name mijn eerste dagen ook weer bekende tegengekomen. Zo liep ik in de keuken van mijn hostel en zag ik daar twee mensen die ik in Dunedin al had ontmoet en een andere reiziger met wie ik in Christchurch naar een rugbywedstrijd ben geweest. Met o.a hem en twee andere reizigers ben ik naar Bondi Beach gegaan. Een heerlijk chilldagje op het strand in Sydney, waar ik lekker van de zon genoten heb.

Verder ben ik in Sydney ook weer een paar keer gaan hardlopen, wat ik met name in de avond prachtig vond om te doen. Het uitzicht als je door de botanical gardens heen loopt en dan om de Opera Houses heen rent met de verlichte Harbour Bridge en skyline van Sydney om je heen.

Ook ben ik hier in Sydney naar Chinatown en de wijk The Rocks toe gegaan, waar ik op beide plekjes de markt heb bezocht.

Toevallig kwam ik in mijn hostel een Nederlandse tegen die precies dezelfde vlucht als ik vanuit Nieuw-Zeeland vandaan heeft genomen. Met haar heb ik een dag door het centrum van Sydney heen gelopen, alleen waren we iets te enthousiast en werd dat een halve marathon. In de avond zijn we nog naar Darling Harbour toe gegaan en later die avond ben ik ook met een groep uit geweest, alleen mijn benen vonden het wel weer fijn toen ik die dag in bed lag. Naast deze Nederlandse, kwam ik nog een Nederlandse tegen die, wat zo bizar is, ook uit Woerden komt. Jammer genoeg kenden wij elkaar niet, maar hoe bizar is het dat je tijdens je rondreis aan de andere kant van de wereld iemand tegenkomt die ook uit Woerden komt.

De dag erop ben ik met een groep naar de Blue Mountains toe gereisd. Het was een ontzettende leuke dag met deze groep, maar toen we begonnen leek het wel een ongeorganiseerd schoolreisje, aangezien niemand enig idee had welke trein waarheen we moesten nemen. Na wat geïnformeerd te hebben, kwamen we aan bij de Blue Mountains. Hier hebben we een wandeling naar een waterval gemaakt en de Three Sisters bekeken + een leuke groepsfoto met z’n alle gemaakt.

Om soms wat af wisseling tussen mijn dagen te hebben, heb ik besloten om weer lekker een stranddagje te pakken. Deze dag heb ik de ferry gepakt en ben ik naar Manly beach toe gegaan, wat ik zelf het leukste strand in Sydney vind en daarom ook twee keer naar toe ben geweest. Ik dacht daar ook even heerlijk mijn lunch op het strand te gaan eten en daar waren de vogels ook blij mee. Toen ik namelijk even niet oplette dacht een vogel ook lekker mee te kunnen genieten van mijn brood.

Nu ik in Australië ben zou ik ook graag Kangaroos willen zien. Daarom ben ik naar een wildlife park toe gegaan, genaamd Featherdale. Onderweg hierheen vroeg een Hongaarse reiziger de weg aan mij naar puur toeval dit park. We besloten toen om er samen heen te gaan en het was erg leuk om in het bijzonder Kangaroos en Koala’s te zien, waarbij ik ook nog kleine Kangaroos heb kunnen aaien en voeren.

Om toch nog iets uitdagends in Sydney te doen, wilde ik erg graag de Harbour Bridge van Sydney beklimmen. Wat vond ik dit een gave ervaring. Ik heb er voor gekozen dit in de avond te doen, waardoor ik vanaf de Harbour Bridge, Sydney in het donker kon zien en wauw wat was dit gaaf.

Eergister heb ik nog afgesproken met een reiziger die ik in Picton in Nieuw-Zeeland al had ontmoet en met hem ben ik de stad in gegaan. Hij wilde naar aanleiding van mijn verhalen over gratis dingen regelen dit ook eens proberen en dat deden we met succes. We hebben o.a gratis geluncht en zelfs nog lunch voor de volgende dag mee gekregen.

Doordat ik in een hostel zit wat veel activiteiten regelt, zoals een gezamenlijk diner, gezamenlijk barbecueën, avondjes uit gaan, zijn we gister met een partybus weer uitgeweest. Dit was weer een erg leuke avond in een club met verschillende zalen, met verschillende muziek.

Morgen zal ik Sydney gaan verlaten om naar Brisbane toe te vliegen. Ik kan weer zeggen dat ik het hier ontzettend leuk heb gehad en Sydney echt een hele leuke stad ben gaan vinden, wat veel te bieden heeft.

Reacties

Reacties

Petra en Co.

Jeeee Bas

Wat klinkt dit gaaf , als ik t zo lees denk ik dat je t zelf ook helemaal top vindt en er nog wel n keer naar Sydney terug zou willen

Geniet nog even!!

Groetjes uit n regenachtig Woerden

Margreet

Hoi Bas
Van verre afstand heb ik weer genoten van je verhalen.
Bij jou is elke dag weer anders.
De beklimming van de Harbour Bridge was een goede uitdaging hè
En wat heb je veel verschillende internationale mensen ontmoet. Dat is toch wel gaaf.
Nog even genieten van je laatste periode.
Succes.
Hartelijke groet, Erik en Margreet

Nienke

Hi Bas,

Wat een mooi verhaal weer! Heerlijk om te lezen dat je zo geniet. Je Engels is denk ik met sprongen vooruit gegaan? Heb je nu ook nooit meer last van ?

Heel veel plezier nog het laatste stukje!
Tot Word-on! ?

Lieve groetjes, Nienke

Liesbeth

Hee lieverd,
Het wordt nu toch wel de hoogste tijd dat je terug komt. Ik vind t nu wel welletjes. Mis je,en dikke kussen van mij en hug Anton

Jacqueline D M

jeetje wat maak je veel mee, en zo te horen ook hele snel vrienden!
Leuk weer, fijne dagen nog,
groetjes,
jacqueline

mama

Lieve Bas,
Wat zit ik weer te genieten van jou mooie verhaal in Sydney.
Tja, Sydney is ook een top stad en heeft veel te bieden.
Wat maak en doe jij toch allemaal weer bijzondere dingen.
Leuk dat je steeds bekenden tegen komt, bizar steeds. Je ontmoet zoveel mensen, echt gaaf!
Geniet van je laatste avond en een goede vlucht morgen naar Brisbane. Nog 2 weken lieverd,
Geniet er nog volop van , Je zal Woerden wel saai vinden :-)
Dikke knuffels.

Anita

Haha, je wordt net zo'n goeie onderhandelaar als je moeder. Mooi om te horen! Veel plezier en geniet nog van je laatste weken.

Sanne

Ha Bas, de laatste mooie momenten van je gewéldige reis zijn begonnen en wat beschrijf je ze goed zeg...zo leuk om mee te lezen. Ik heb bewondering en respect voor wat je allemaal onderneemt. Wat een práchtige levenservaringen doe je op. Super...dit neemt nooit niemand jou meer af.
Grappig iemand tegenkomen uit Woerden....
Geniet nog van het laatste stukkie en behouden en goede reis terug naar huis.

hartelijke groetjes !!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active