basinnieuwzeeland.reismee.nl

Brisbane

14 mei was het tijd om Sydney te verlaten en ben ik naar Brisbane toe gevlogen. Gedurende deze vlucht zat ik weer bij de nooduitgang, waardoor ik weer wat extra beenruimte had :)

Het leuke in Brisbane is, is dat er een gratis ferry door de stad heen vaart. Hier heb ik dus ook meteen de eerste dag gebruik van gemaakt om zo alvast een deel van de stad te verkennen. Ik heb Kangaroo Point bezocht, een punt waarbij je een mooi uitzicht over de skyline van Brisbane hebt en ben door de South Bank heen gelopen, wat na deze week sowieso mijn favoriete plekje in Brisbane is. Het heeft leuke winkeltjes, een sfeervolle omgeving en een soort klein strandje waarvandaan je mooi op de stadcentrum aan de overkant van het water uit kan kijken. Ik heb ook zeker een deze dagen op dit strandje gelegen en lekker genoten van het mooie weer. Mijn tweede avond in Brisbane heb ik weer eens een bezoekje aan de bioscoop gebracht en ben ik naar de film Infinity Wars gegaan. Een erg leuke film, alhoewel ik het soms nog wel lastig vond alles te begrijpen, aangezien er natuurlijk geen Engelse ondertiteling onder staat.

Een deze dagen heb ik ook deelgenomen aan een wandel tour door de stad. Dit was vanuit het hostel geregeld, waarbij je met een gids drie uur lang door de stad heen liep en zo kom je ook nog eens op plekjes, waar je zelf niet zo snel komt. Deze avond heb ik met een paar andere backpackers de avondferry gepakt en dan zie je altijd hoe mooi een stad is. Deze avond kwam ik, hoe kan het ook anders, weer twee bekende tegen. Een van hen heb ik in Sydney ontmoet en de andere in Christchurch & Sydney, waardoor ik hem dus al voor de derde keer tegen kwam.

Omdat ik in Brisbane zo’n beetje alle hoogtepunten heb gezien, beslooot ik om een dagtrip naar de Gold Coast te maken, zo’n 2 uurtjes hier vandaan met de trein. Ik had hier stiekem wel een nachtje willen slapen. Ik heb er lekker over het strand heen gelopen, even op het strand gelegen, wat rondgelopen in een deel van de stad, waar een soort van festival gaande was en ben op de 77e verdieping van de Q1 Tower geweest met een uitzicht over de Gold Coast heen.

Vandaag, mijn laatste dag in Brisbane, heb ik nog even van het lekkere weer genoten en ben ik een stuk gaan hardgelopen langs het water in de stad.

Morgenochtend vroeg zal ik naar mijn laatste bestemming van mijn reis vliegen, Melbourne. Ik zal hier nog een mooie laatste week van mijn reis gaan maken en echt nog even van genieten om dan 26 mei weer aan te komen in Nederland

Reacties

Reacties

mama

Lieve Bas,

Wat schrijf je weer ontzettend leuk. Mooie week heb je weer gehad in Brisbane.
Geniet van je allerlaatste week in Melbourne.
kus.

Liesbeth

Hay kanjer,
Wat toevallig, ik heb Brisbane ook gezien. Alleen op tv.
Prachtig allemaal. Kan niet meer wachten om jou weer te zien lekker ding. Gefeliciteerd dat je aangenomen bent in DenHaag. Dat wordt andere koek voor jou. Zal wel wennen zijn. Maar ja, het wordt nu toc h wel heel snel tijd dat je terug komt. Al is t alleen maar voor mij. Hahaha. Tot snel. En verwacht dat jij vloeiend Engels kan praten. Dikke fle bers

Nienke

Heel veel plezier je laatste week!!
Groetjes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active