basinnieuwzeeland.reismee.nl

Melbourne

20 mei was het tijd voor mij om Brisbane te verlaten en naar de laatste bestemming van mijn reis toe te vliegen, Melbourne.

Ook hier in Melbourne heb ik nog erg genoten van de laatste dagen van mijn reis. Zo ben ik onder andere naar de tennisbanen van de Australian Open toe geweest, die vinden namelijk elk jaar in januari plaats hier in Melbourne en heb ik het stratencircuit van de Formule 1 bezocht. Op dit moment rijden daar natuurlijk gewoon auto’s, maar de pitstraat die staat er het hele jaar door. Vandaar dat ik het ook erg leuk vond om daar rond te lopen en hoopte ik stiekem dat een van de pitboxen open was. Dit was ook het geval, er was een pitbox open en puur toeval was dit pitbox van Max Verstappen, wat natuurlijk even vastgelegd moest worden.

Verder ben ik hier in Melbourne naar St. Kilda beach geweest en ondanks dat het hier wat frisser is, moest ik even een kijkje nemen op het strand van Melbourne en heb ik op de pier zelfs nog een pinguïn gespot.

Gisteren heb ik nog een dagtour naar de Great Ocean Road genomen, wat een van de mooiste routes ter wereld schijnt te zijn. Doordat ik daarvoor maar een dag had, was het wel veel rijden, maar goed dat moet ook als je wat wilt zien. Bij onze eerste stop wilden 20 Chinezen graag met mij op de foto. Als er een begint dan blijven ze namelijk komen, wat ik zelf wel erg grappig vond. Na een tijdje ben ik er ook maar $5,- om gaan vragen ;) waar ze wel om moesten lachen. Verder hebben we onder andere stops gemaakt bij een cliff, een strand, een lunchbreak en als hoogte punt de twelve apostles waarvan er nu door de zee nog maar 8 van over zijn. Gisteravond heb ik nog even met Britt gefacetimed, want mijn zus is namelijk alweer 18 jaar geworden en heb ik ook even mijn ouders en opa & oma gesproken.

Natuurlijk heb ik ook het stadscentrum zelf bekeken met veel leuke straatjes, restaurantjes, pleintjes en hoge gebouwen. Zo heb ik hier onder andere een kathedraal bezocht, federation square bekeken, heb ik zoals ik in Brisbane de ferry nam, hier de City Circle (tram) genomen om zo een rondje door het centrum te maken en zit ik nu tijdens mijn laatste avond op de 88e verdieping van de Eureka Tower met een schitterend uitzicht over Melbourne in het donker heen.

Over een aantal uur is het tijd om na 200 dagen weer terug te keren naar Nederland. Ik kijk er erg naar uit om iedereen weer te zien en tijd met mijn echte vrienden en familie door te brengen, ook al zal ik dit reisleven stiekem wel gaan missen, want wat heb ik hier van genoten.

Tot snel allemaal.

Reacties

Reacties

Liesbeth

Volgende keer samen.

mama

Lieve Bas,
Wat een prachtig verhaal weer.
Natuurlijk zal je dit reisleven missen, ach dan ga je in de toekomst nog een keer back packen en dan pak je Azie:-) Ik zou zeggen DOEN!
Ik verlang onwijs naar je, tot morgenavond op Schiphol.

Jacqueline

Goede terugreis!!

Hans en Monique

goeie vlucht terug en welkom thuis!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active