basinnieuwzeeland.reismee.nl

Werken in Nieuw-Zeeland

8 december was het dan zo ver, mijn eerste werkdag in Nieuw-Zeeland. Samen met 2 andere mannen van de groep waarmee ik op trek, reden we naar onze werkplek en zijn we begonnen met fruit plukken (blauwe bessen). Het is ander werk dan ik in Nederland gewend ben, maar zo lang je af en toe een praatje maakt met andere, wat muziek luistert tijdens het werk en je maar vaak genoeg blijft insmeren is het best te doen. Vooral het insmeren is echt iets waar je scherp op moet zijn (gelukkig ben ik nog niet verbrand). We hebben veel gewerkt de afgelopen dagen. Soms van 7:00-16:00 en andere dagen van 6:00-13:00, dus lekker vroeg mijn bed uit ;)

Tuurlijk heb ik niet alleen maar gewerkt de afgelopen 1,5 week. We zijn met een groep gaan BBQ’en aan het strand. Ik ben met 3 jongens naar een berg hier in de buurt geweest met een mooi uitzicht over de stad Napier. En met dezelfde 3 jongens zijn we naar een ander hostel dichterbij onze werkplek gegaan.

Verder ben ik veel gaan hardlopen wat ik hier regelmatig doe, want ja ik wil wel graag blijven sporten.

Gisteravond zijn we met dezelfde groep weer naar het strand gegaan om opnieuw een kampvuur te maken. Vrijdag was iemand van onze groep namelijk jarig en ook vandaag en dat moest natuurlijk gevierd worden. Voordat we naar het strand gingen ben ik met Lars, Sam & Deaglon (de 3 jongens waarmee ik in een hostel zit, 2 Duitsers en een Engelsman) even wat gaan eten. Sam is nogal goed is hand standen en dat soort dingen, dus hij dacht in een parkje laat ik een handstand proberen op de rand van een fontein. Je raad het waarschijnlijk al hij klapperde om en viel er in, dus wij kwamen niet meer bij van het lachen. Hij heeft zijn kleding daarna in de droger gedaan en daarna zijn we richting het strand gegaan, gelukkig kon hij er zelf ook om lachen. Vanavond hebben we hetzelfde plan, want morgen, maandag 18 december is mijn verjaardag. Dus hier zullen we vast ook een mooie avond van maken.

Alvast hele fijne feestdagen allemaal en een goede jaarwisseling! Ik ga met New Year met die groep van ongeveer 12 man naar Wellington toe. We hebben daar een huisje gehuurd waar we 3 nachtjes zullen verblijven om daar de jaarwisseling doorbrengen.

Reacties

Reacties

Kees

Hi Bas, leuk om te lezen man. Je hebt je draai helemaal gevonden. Leuke gasten, Lars, Sam en Deaglon. Leuk dat je nog steeds blijft sporten. Kunnen we volgend jaar samen Egmond lopen ;-). Dikke kus.

Liesbeth

Gaaf man, wij kunnen best samen dit nog eens gaan beleven. Hoe gaat t met je Engels??? Nu toch wel wat beter hoop ik. Niet bang zijn om fouten te maken,daar leer je juist van. Fijne verjaardag morgen. Koessiess van ons.xxxxxx

Jacqueline D M

Vast een hele fijne verjaardag gewenst!
Veel groetjes!

Anita den Boer

Ha Bas, alvast van harte gefeliciteerd en een hele fijne en gezellige verjaardag op het strand! Veel plezier.

Nanda Kabos

Hi Bas! Wat een super avontuur zeg! Mooie ervaringen en veel leuke mensen leren kennen! Leuk om via de blog te kunnen lezen wat je allemaal doet en waar je bent. Ik wens je nog een hele fijne tijd toe en voor nu natuurlijk een hele gezellige verjaardag! GEFELICITEERD!!

Sanne

Beste Bas, van harte gefeliciteerd met je 19e verjaardag. Een eind van huis en familie maar zo te horen en lezen heb je al leuke en waardevolle contacten in NieuwZeeland en vier je daar ook volop je feestje. Het filmpje dat je ouders en zus voor je maakten heeft je lieve moeder met ons (het vriendinnen kwartetje) gedeeld...daar zag ik dat er goed om je wordt gedacht.
Hele fijne tijd met je nieuwe werk en goed blijven smeren Bas.

groetjes,Sanne

Monique

Hee Bas! Ontzettend leuk allemaal!!! Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog ontzettend veel plezier!!xxx

nannet

Nogmaals van harte! Wat fijn dat je het naar het zin hebt. Mooie foto,s en leuke verhalen. Geniet er lekker van jongen,heel veel liefs van ons xxxx

Britt

Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Ik geniet om je verhalen te lezen. Dikke kus xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active