basinnieuwzeeland.reismee.nl

Extra baan

Zoals jullie weten ben ik momenteel nog aan het werk in Napier.

Helaas kan het plukken van blauwe bessen niet elke dag doorgaan vanwege de weersomstandigheden, of omdat de bessen nog niet rijp genoeg zijn. Vandaar dat ik 5 januari samen met Leo (een andere jongen uit het hostel) ben gaan helpen in een restaurant hier 5min vandaan. We zijn zo’n anderhalf uur biertonnen gaan laden en lossen. Hiervoor kregen wij een kaart van $50 die we in het restaurant kunnen besteden. Nou had ik de keuze om deze kaart te houden of om hem te verkopen aan de eigenaar van mijn hostel voor $30 cash. Maar goed $30 cash leek mij wat weinig voor zo’n kaart die $50 waard is dus ben ik naar dat restaurant toe gegaan en heb ik geprobeerd om die kaart voor meer dan $30 cash te verkopen aan mensen die daar aan het eten/drinken waren en jawel ik heb er $50 cash voor gekregen.

Later die dag ben ik gaan hardlopen langs het strand, wat ik hier regelatig doe. Na het hardlopen kreeg ik een telefoontje van een restaurant of ik op zoek ben naar een baan. Ik dacht van laat ik dit maar aanpakken, het is toch maar voor een paar weken en die horecaervaring is mooi meegenomen dus ik kon die middag om 17:00 langs komen, voor wat ik dacht een sollicitatie

Om 17:00 was ik dus bij datzelfde restaurant waar ik die ochtend gewerkt heb en mijn kaart verkocht heb. Wat bleek, ik was bij het verkeerde restaurant, niet slim, maar hier waren ze ook op zoek voor iemand in de afwas en ik kon meteen aan de slag. Ook al is het afwassen iets zwaarder, het is mooi meegenomen. Ik ben nu dus en fruit aan het plukken en ik werk in de keuken van het Emporium restaurant in Napier, waar ik ook nog eens gratis avondeten krijg.

Mijn plan is daarom ook om waarschijnlijk 2 weekjes langer in Napier te blijven en Napier rond eind januari te verlaten, om daarna echt weer verder te gaan trekken.

Reacties

Reacties

Kees

Slim gedaan met die kaart. Ik zie wel van wie je het zakelijke instinct hebt. ;-)
En je kunt daar nu toch gratis avondeten. Win-win dus. Mooi dat je je verblijf daar nu wat kan verlengen. X

Jacqueline D M

ha ha goed gedaan Bas!

Thijmen

He bas wat is het daar leuk he .
Bij het restaurant.
Wat extra geld verdienen.
Hier in nederland is het ook heel leuk .
Vuurwerk afsteken was ook heel leuk, ook ilegaal vuurwerk.
En als je trugkomt heben we ook een verasing voor je.
Morgen weer naar school .
Groetjes:thijmen,merijn,vincent en petra

sonja verlaat

Wat een mooi verhaal weer,dat doe je goed Bas. Tja ...van wie heb je dat:-)
Dat restaurant ziet er mooi uit zeg..Emporium restaurant in Napier, niet verkeerd.
Nog even en je werkt in de bediening net als je moeder.

De Zijdenbossen

Je bent ook van alle markten thuis!!! Wat een leuke dingen maak je zo mee!!

Astrid

Leuk dat we elkaar gezien hebben en dat vond opa ook toen hij je even sprak. Opa vindt het allemaal zo knap dat hij je kan zien en spreken.
Fijn dat alles (op 1 dag na) geweldig verloopt.
En jeetje wat ben jij een handelaartje toch nog S50 cash gekregen voor de kaart. Goed bezig Bas !
En wat super om te lezen dat je in de horeca werkt. Misschien word je later wel een collega van mij !

Valentijn

Jo Bas,
Wat leuk dat je het zo naar je zin hebt daar! Kom je nog wel terug om een keertje op te passen? Ik vond het geweldig om te lezen dat je de kaart toch nog hebt verkocht voor 50 dollar. Dat is wel heel veel geld zeg hahaha. En nog meer lachen in het verkeerde restaurant was. Dat je daar ook kan werken is wel lol.
Groetjes Valentijn

Monique

Flink bezig Bas!!! Geweldig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active