basinnieuwzeeland.reismee.nl

Dit was Nieuw-Zeeland

18 april heb ik Dunedin verlaten om richting Oamaru te vertrekken, waar ik graag pinguïns in het wild wilde gaan spotten. Ik ben deze avond daarom ook naar een plek in de haven toe gegaan, waar de pinguïns meestal weer het land op gaan en hier met een hele groep mensen die daar stonden een uur staan wachten. Helaas heb ik niks kunnen zien en dus besloot ik na een uur dat het wel mooi geweest was en keerde ik terug naar het hostel. Gedurende mijn terugweg naar het hostel spotte ik iets bewegends rechts van mij. Er zaten twee mensen naar te kijken en bleken dat twee pinguïns te zijn, die ik dus toch mooi mee heb kunnen pikken.

Deze nacht (van 18 op 19 april) is mijn opa 89 jaar geworden en ik wilde hem natuurlijk wel even feliciteren. Ik heb daarom ook even kort met hem gefacetimed en hierbij ook mijn moeder, oom en tantes kunnen feliciteren met hun vader.

Vanuit Oamaru vandaan ben ik naar Christchurch vertrokken. In Christchurch ben ik door het centrum gaan wandelen en o.a langs het monument wat ter ere aan de slachtoffers van de aardbeving die in 2011 plaats vond is gemaakt geweest. Het was erg indrukwekkend om te zien en nog is er in de stad wat schade van deze aardbeving te zien. Verder vind ik het wel als een erg leuke stad overkomen met een aantal leuke straatjes. In Christchurch ben ik met twee andere backpackers voor het eerst naar een rugbywedstrijd geweest, wat ik als sportliefhebber hier natuurlijk even mee moest pakken. Het was ondanks een kei harde hagelbui toch een leuke ervaring om even mee te pakken, ook al snapte ik niet alle regels van het spel :)

Vanuit Christchurh vandaan ben ik twee nachtjes naar Akaroa geweest. Een leuk knus plaatsje waar ik een mooie wandeling heb gemaakt en voor de laatste keer in Nieuw-Zeeland ben gaan hardlopen en gedurende mijn reis bij elkaar aardig wat kilometers heb gerend. Vanuit Akaroa vandaan ben ik voor de laatste keer gaan liften en ook deze keer verliep dat weer voorspoedig.

Ik ben terug naar Christchurch vertrokken waar ik twee nachtjes bij Catherina & Brian heb kunnen slapen. Catherina is familie van Gauthier zijn vader Marcel, die hier in Nieuw-Zeeland woont en ze vonden het geen probleem als ik bij hun op bezoek kwam. Ik werd ook meteen heel open ontvangen en Catherina heeft mij die middag meteen nog een paar mooie plekjes van Christchurch laten zien. Ook hebben ze mij meegenomen naar het plaatsje Hanmer Springs, waar ik nog niet geweest was en zijn we naar de Hot Pools gegaan. Heerlijke warme baden, waar we lekker in gerelaxed hebben en daarna hebben we heerlijk geluncht. Na twee nachtjes heeft Catherina mij naar het vliegveld gebracht, nee nog niet om Nieuw-Zeeland te verlaten, maar om mijn auto op te halen. Ik had namelijk besloten om voor drie dagen een auto te gaan huren en hiermee een trip naar Mount Cook (de hoogste berg van Nieuw-Zeeland) te maken. Het was een prachtige en ik denk misschien wel mijn mooiste route die ik gedurende mijn reis gemaakt heb. Met heerlijk weer langs o.a Lake Tekapo & Lake Pukaki ben ik lekker naar Mount Cook gaan touren. Hier heb ik mijn laatste hike in Nieuw-Zeeland gemaakt, wat nog een erg mooie loop van drie uurtjes was, met bergen, gletsjers en meren om mij heen.

Na mijn trip naar Mount Cook ben ik teruggereden naar Christchurch en voor deze rit had ik wel regenbanden onder mijn auto kunnen hebben, want het bleef maar regenen die dag. Uiteindelijk ben ik goed aangekomen in Christchurch en hier haalde Catherina mij weer op. Ik mag namelijk mijn laatste twee nachtjes in Nieuw-Zeeland bij hun doorbrengen, waar ik ze erg dankbaar voor ben. Net als in mijn tweede week van mijn reis bij Elly & Piet, zijn Brian & Catherina erg gastvrij voor mij geweest en hebben ze mij wat leuke plekjes van het land laten zien.

Ik ga straks mijn allerlaatste nachtje in Nieuw-Zeeland tegemoet en morgen zal ik na bijna een half jaar in Nieuw-Zeeland rondgereisd te hebben naar Sydney in Australië vertrekken.

Ik kijk terug op een prachtig half jaar en word alleen maar vrolijk als ik zie wat ik allemaal gedaan heb in de afgelopen periode. Ik heb zoveel leuke mensen ontmoet en ik heb ontzettend veel mooie momenten meegemaakt, dat ik alleen maar met een mooi gevoel terug kan kijken op het afgelopen half jaar.

Reacties

Reacties

liesbeth

Hay Schat,
Ja en nu naar Australie,
lekker ruig land, misschien ook nog wel ruige meiden.Wie weet.
Ook daar weer heel veel spannende weken.,als je maar terug komt. Kus

Opa Antoon

Lieve Bas,

Hier een berichtje van opa Antoon.
Ik heb net samen met je moeder alle mooie foto's bekeken. Ik heb genoten van de mooie natuur.
Heel veel plezier in Australie, Geniet er nog van.

Dikke kus van opa Antoon.

Astrid

Hoi Bas.
Heerlijk om je verhaal weer te lezen.
De laatste weekjes Australie.
Geniet er nog maar lekker van Bas !!
XXX

De Zijdenbossen

Leuk dat je Catherina and Brian ontmoet hebt in Christchurch! Geniet nog even van je laatste weekjes down under.

Anita den Boer

Wat leuk Bas dat je steeds weer dezelfde mensen tegenkomt. Leuk om je te volgen, Bas!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active